Хувиараа хөдөлмөр эрхэлдэг 55 настай нэгэн эр “ жилд 700 удаа секс хийдэг “ гэсэн байх юм. Нэг бол тэр өөрийнхөө насыг 16-гаар дарж хэлсэн байх, эсвэл тэр үнэндээ жилд нэгийг ч хийдэггүй. Өөрөөр хэлбэл зүгээр л сенсааци дэгдээгч байх. Гэхдээ мэдээж хэн ч гэсэн ийм юмыг сонсоод “өөрийн тохиолдлуудаа” тоолж эхэлдэг гэнэ. Тийм ч учраас дуучин Лэди Гага “Vanity Fair” сэтгүүлийн саяхны нэгэн дугаарт өгсөн ярилцлагандаа “ Хэрвээ би хэн нэгэнтэй унтах юм бол тэр миний онгодыг сорчих юм шиг санагддаг, би үүнийг мэдрээд байдаг юм” гэж хэлээд тэмдэглэж авахыг хүсчээ.

Ихэнх хүмүүст романтик байдлаар сексдэх нь тэдний онгодыг бадрааж, ажлын чадавхийг нэмдэг гэнэ. Бид сексийн ялгаа болоод хосуудын хоорондын маргааны тухай олон зүйлийг сонсож байсан. Хөгжлийн хувьслын онолоор ялгаатай бас бус зүйлүүд байгаа нь мэдэгдсэн юм. Антропологчдийн үзэж байгаар соёл иргэншил үе давхарга бүрт хүмүүс маш их өөрчлөгдсөн болохоор сексийн амьдралын хэлбэр ч мөн өөрчлөгдсөн гэж үзэж байна.

 

Тиймээс энд яагаад гэдгийн учир байгаа аж. Хосын харилцаанд эмэгтэйчүүд ихэвчлэн “эрсдэлд ордог тул” байгалиасаа тэд “хатуу чанга” байхыг эрмэлздэг гэнэ. Эрчүүд бол ондоо. Тэдэнд алдах зүйл юу байхав. Тиймээс эмэгтэйчүүд илүүтэйгээр “болохгүй” гэж, шилж сонгомтгой ханддаг. Гэсэн ч Антропологч Доналд Саймонс “ихэнх соёл иргэншлийн сексийн амьдрал эрэгтэй нь хүсэж байж бүтэх зүйл гэж ойлгогддог байжээ” гэж хэлсэн байна. Энэ хэтрүүлэг, мэдээж эмэгтэй хүн энэ бүгдийг хүсээгүй хэдий ч олон олон ийм тохиолдол гарсаар л байгаа. Гэвч эрэгтэй, эмэгтэй хүйс хоорондоо холбоо хамааралтай эмэгтэйчүүдээс ч бас их зүйл шалтгаалж байсан байна.

Эмэгтэйчүүдийн нөхөн үржихүүн зүй тогтол эрчүүдийн эрх мэдэлд хязгаарыг бий болгосон. Тэдний хүүхэд гаргах чадвар энэ том амьдралын хөрөнгө оруулалт цагийн цагт ямар ч нийгмийн хүрээнд агуу гайхамшигтай зүйл байсан. Байсаар ч байна. Антропологийн гурван нийгмийн түүхэн дэх эрчүүдийн хийсэн дээд амжилт бол эмэгтэйчүүдийнхээ ар гэр овог аймагт хөрөнгө чинээ өгөх эсвэл тэднийхэнд үйлчлэх, энэ овог аймгийг тэтгэх нь инж өгөхтэй адилгүй, соёл иргэншлийн 3 хувь орчимд энэ үйлдэл давтагдсан, овгийн соёл иргэншил шинэхэн хосуудын өрх гэрт уламжлагддаг, нийгмийн байдал урт удаан жилийн туршид үргэлжилж, тиймээс өндөр их язгуур бүхий эр хүн болохын төлөөх хатуу өрсөлдөөн болдог байжээ.

Хувьслын онол, холилдсон соёл иргэншил аль аль нь ч сексийн ялгааг өөрчилж чадаагүй. Сэтгэл зүй талаас нь Рое Ф Баумистр хамтран ажиллагчтайгаа судласан байна. Хамтран ажилласан Катлин Катанис, Катлин Вохс нар хамгийн түрүүнд ганц асуултьг тавьсан юм. Сексийг удирдахад хүйсийн ялгаа бий юу гэсэн асуултыг зуун зуун судлаачдаас асуухад бүгдээрээ нэгэн дуугаар“Тийм” гэж хариулжээ.

Эрчүүд эмэгтэйчүүдийг бодвол секс хийх тухай бодох нь сэрэл хөдлөх хугацаа нь илүү ойр ойрхон, давталт ихтэй байдаг ба сексийн төсөөлөн бодох байдал нь эмэгтэй хүнийхээс өөр, гар хангалаг байнга хийдэг, яваандаа хамтрагчаасаа илүү ихийг хүснэ, янаг амрагийн харилцааны эхэн үеийн секс төсөөлөл бодит байдал дээр ямар байх, эмэгтэй хүний төсөөлөл хүлээлт зэрэг нь эрчүүдийнхээс өөр хоорондоо хамааралгүй харьцангуй ойлголт юм. Үнэндээ сексийн олон туршлагуудаас харахад хэвийн эсвэл эрчүүд нь илүү хүсэл сэтгэл нь бадарсан байдалтай байдаг байна.

Эмэгтэйчүүд гэрлэчихээд сексийн үр дүнд сэтгэл ханамжтай байвал эрэгтэйгээ асарч халамжилдаг байна. Гэвч нөхөр нь улам бүр удаан бодож шийдсэний үндсэн дээр олон жилийг хамтдаа өнгөрөөхийг хүсдэг байна.
 
Эрчүүд сексийн тал дээр санаачлага гаргах янзтай байдаг. Сексийн дур хүслийг багасгах дургүйцэл дур ханахад хүндрэлтэй болгодог. Энэ тохиолдол эрчүүдийнхийг бодвол эмэгтэйчүүдэд илүү нийтлэг тохиолддог, залуу эрчүүдэд тохиолддог хамгийн түгээмэл сексийн асуудал бол цагаасаа өмнө хэмжээгүй их шунал хүслээс үүдэлтэй халаглан хашгирах тохиолдол юм. Эсвэл биеэ барьсан байхдаа бие биенээ уриалбал ихэнхдээ эсрэг байдлаар эрэгтэй эмэгтэй хүмүүст аль алинд нь нөлөөлдөг.
 
Бэлгийн ижил хүйсийн сонирхолтой эрчүүд лесби эмэгтэйчүүдийг бодвол хосоосоо хол байж чаддаг, хамтрагч хосоо болгон сонгосон хэрнээ удаан хугацааны туршид хуурах араар тавина гэхэд бараг л түтгэлздэггүй байна. Католик шашинтай оронд амьдралд хөлөө олсон чадварлаг ганц биеэрээ амьдрах сонирхолтой эмэгтэйчүүд эрчүүдээсээ олон болжээ.
 
Одоо үеийн сексийн амьдралыг сонгодог утгаар нь Расэл Кларк, Элена Хатфилд нар судласан байна. Гэсэн ч түүнийг нь 10 жилийн турш хэвлэхийг хориглож, эцэст нь 1989 онд олон нийтэд дэлгэхийг нь зөвшөөрчээ. Эсрэг хүйсний коллежийн оюутнууд, дундаж насныхан бие биендээ эрчимтэй татагдаг байна. Тэднээс гадаад үзэмжинд нь татагдаж байгаа юу, түүнтэйгээ оронд орж чадах уу гэсэн асуултанд эрчүүдийн 77 хувь тийм гэж хариулсан бол эмэгтэй 100 хувь үгүй гэж хариулжээ.
 
Саяхан тус судлагааг олшруулан өөр орнуудад түгээсэн ч үр дүн нь тийм ч ялгавартай гараагүй байна. Зөвхөн эмэгтэйчүүдээс авсан эхний судлагаанд оролцогсдоос 6 хувь нь, эрчүүдийн 45 хувь нь “Тийм” гэж хариулжээ. Танихгүй хүнтэй секс хийнэ гэдэг хувьслын эцсийн үр дүн, гэхдээ л ялгаа нь асар том байдаг байна. Баумистэр, Вохс нар сексийн эдийн засгийн асуудлыг хэдэн гэнэтийн зүйлтэй хамааруулж 2004 онд судлаж үзсэн байна.
Эмэгтэйчүүд секс ажилчид болж эрчүүдээс зориудаар татвар авдаг, тэдний үйлчлүүлэгчдийн дунд эмэгтэйчүүд бараг л байдаггүй. Эрчүүд сексийг харилцан тохиролцоод гэсэн утгатай уянгын нэр томъёо өгчихсөн байх юм. Гэтэл тэдний ихэнх эрэгтэй үйлчүүлэгчид байдаг. Харилцаанд эмэгтэй нь онгон байдлаа өгөхдөө түүнийгээ “бэлэг” гэж төсөөлдөг байхад эрэгтэй нь тэгж ойлгодоггүй байна.
 
Эдгээрийн аль нь дурлалаас уйдаах чадвартай вэ? Гадаад үзэмж нь сайхан эмэгтэйг эрчүүд илүүтэй сонирхож, их л уриалагхан байж давуу талаа харуулан нэг ёсондоо найрч “мянга мянгаар нь” хамтрагчаа болгон авдаг байна. Хэдийгээр ардчилсан бие даасан нийгэмд амьдарч байгаа ч гэлээ эрчүүд эмэгтэйгээ эргүүлэх үедээ болзоонуудынхаа бүхий л зардлыг төлж эмэгтэйг халамжилдаг байна. Харин орон нутагт байрладаг “Жентелмений үдэш” шөнийн клубт эмэгтэйчүүд такс төлж эрчүүд үнэгүй нэвтэрдэг байна. Дарвины таамаглал үнэн байсан ч онол нь батлаж чадаагүй юм.
 
Гагцхүү судлагааны шургуу ажиллагаа л үүнийг хийж чадах билээ. Энэ тохиолдолд Саймоны зөв байжээ. Түүний тэмдэглэснээр 16-17 той хөвгүүд эмэгтэй хүмүүст өөрсдийгөө аль хэдийнээ насанд хүрсэн том эр болчихсон мэтээр ярьж байдаг гэж тэмдэглэжээ. Өвөртөө оруулах гэсэн мэх түр зуурынх, сексийн хувьслын ачаар тохиолдлын жирэмслэлтээс хамгаалах хэрэгсэлтэй болсон, эмэгтэйчүүд амьжиргааныхаа доод түвшнийг өөрчилж эдийн засгийн чадвартай болсон гээд өнөөгийн үеийн охид маань азтай юм.